dimarts, 14 de novembre del 2006

Lateralitat creuada


Per fi hem descobert que li passar al nostre fill Marçal, l' estudi optomètric, ha confirmat que te la lateralitat creuada. Aquest trastorn li produeix problemes de comprensió i concentració en l’estudi, problemes de retenció i comprensió lectora, ansietat i angoixa davant els exàmens etc.

Fins ara desconeixia l' existència d’aquest problema que la seva definició es: Un trastorn neurofisiològic del sistema nerviós que afecta el 20% de la població i que es hereditari. Cal remarcar que no es un problema psicològic .

El cervell consta de dos hemisferis, el dretà i l’esquerrà, cada un d’ells domina una sèrie de funcions (llenguatge, càlcul, coordinació, etc ). En funció de la distribució de les diferents funcions, utilitzarà preferentment un costat o altre del cos.

Cada un dels dos hemisferis està especialitzat; per exemple l’hemisferi esquerra controla les funcions del llenguatge i l’aritmètica i el dret controla les relacions espacials i les funcions més globals.

L’hemisferi dret controla el costat esquerra del cos i viceversa. Si els dos hemisferis no estan ben connectats, es produeix una separació de les funcions, que repercuteix negativament en l’aprenentatge i afecta el nivell superior d’organització del sistema nerviós.
El meu fill per exemple es esquerrà i fa el 90% de l’esforç visual amb l’ull dret.

Segurament un alt percentatge del fracàs escolar, es producte d’aquesta disfunció, lamentablement a l’Estat Espanyol hi ha molt desconeixement sobre el tema, tan per part del col·legis, com del professional i sobre tot per part del propis pares, com ens va passar nosaltres,
que veuen amb perplexitat i impotència que el seu fill te un problema i no saben com ajudar-lo.

La bona noticia es que el problema te solució, si es diagnostica i es tracte de la forma correcta.

5 comentaris:

el camp d'userda ha dit...

Estaria interessat en coneixer l'adressa del centre on tractent la LATERALITAT.
El meu correo titittitat@gmail.com

moltes gràcies per endavant

Anònim ha dit...

Nosaltres també estem interessats en saber l'adressa del centre on tracten la LATERALITAT.
el nostre correu angvil@terra.es

cristina ha dit...

Hola, estic buscant informació ja que a la meva filla l'hhi han diagnosticat lateralitat creuada i començara el tractament el setembre.
Ja que he vist que aquest comentari era antic, voldria saber si el tractament ha sigut efectiu amb el vostre fill.
Gràcies per el suport
Cristina
cristina@mastaniet.com

Anònim ha dit...

Per cert, quan era petita em van dur a un centre que es diu TOMATIS que tracten problemes com la lateralitat.
Jo no ho sé, però diuen els meus pares que em va anar bé....

Anònim ha dit...

Hola,
No us coneix-ho, però buscant informació he aparegut en aquesta pàgina.
Em dic Estel, tinc 27 anys i quan era petita també em van diagnosticar trastorn de la lateralitat.
Certament, igual que el teu fill vaig patir les conseqüències de viure en un sistema educatiu fet per a persones sense trastorns d’aprenentatge i això em va conduir a tenir una infantesa educativa una mica frustrant.
Si necessiteu parlar-ne podeu trobar-me a estelbm@gmail.com