diumenge, 19 de gener del 2014

Vint i Ramon Barnils de Laia Altarriba



Editat per Edicions Dau. 199 pàgines. Inclou un DVD amb el reportatge “Barnils tal com raja”. Recull d’entrevistes a vint persones que el vam conèixer al llarg de la seva vida, des de la infància fins els seus últims dies;  amics, companys de feina, col·laboradors, alumnes.
Queda reflectida la peculiaritat del personatge, un home vital, un periodista insubornable, independentista fins el moll de l’os.
Intel·lectual d’ampli bagatge i empedreït lector. Deia i escrivia  el que pensava. Volia viure la seva catalanitat amb normalitat de país, tenia en el seu cap el model de país que volia per Catalunya, si ara visques segur que estaria cofoi del moment polític actual.
A mi en Barnils em va influir, el vaig descobrir  a principis dels 80 en el programa de Catalunya Ràdio “El mínim esforç”, després el vaig llegir assíduament a les pàgines de la revista “El Temps”, començava sempre per el seu article. He llegit també “La torna de la torna”, el recull d’entrevistes d’El Lloro  o el recull de articles publicat per La Magrana.
Barnils ha passat a forma part de la llista de grans periodistes que ha donat aquest país. Tretze anys ja, sense ell, el trobo a faltar.

1 comentari:

xavier pujol ha dit...

No el vaig conèixer personalment. Un dia vaig assistir a una conferència que va fer a Sants. I sempre que podia escoltava el "mínim esforç". I llegia els seus articles.
Veritablement a vegades ens deixen les persones que més necessitem.
Fita